Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 05P1788 lpr

Klocki hamulcowe - komplet 05P1788 LPR

05P1788 Klocki hamulcowe - komplet LPR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numery handlowe:

05P1788, 23554, 5SP1788

numer części:

05P1788

producent:

LPR

Grubość [mm] 16,2
Szerokość [mm] 87
Wysokość [mm] 53
System hamulcowy TRW
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami
nr EAN 8032928124867

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 05P1788 LPR

Klocki hamulcowe kpl. tył (ze śrubami), pasuje do: DS DS 3, AUDI A1, A2, A3, A4 B5, A4 B6, A4 B7, A6 C5, ALLROAD C5, TT, CITROEN C3 / C3 ORIGIN III, C3 AIRCROSS II, C3 II 1.0-Electric 05.86-
numery OEM:
AUDI      JZW698451
CITROËN      1616872680
CITROËN      1623180780
OPEL      3649110
PEUGEOT      1616872680
PEUGEOT      1623180780
PEUGEOT      1631831780
RENAULT      440600364R
RENAULT      440600819R
RENAULT      440603511R
RENAULT      440605839R
RENAULT      440607960R
RENAULT      440661332R
RENAULT      6025371650
RENAULT      7701206343
RENAULT      7701207484
RENAULT      7701208213
RENAULT      7701208416
RENAULT      7701208421
RENAULT      7701209841
RENAULT      8671013171
RENAULT      8671016188
SEAT      JZW698451
SKODA      JZW698451
VAUXHALL      3649110
VOLKSWAGEN      JZW698451

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 05P1788 LPR w samochodach:

Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 05P1788 LPR:

2019-12-27
 5/5
Wahałem się trochę przy wyborze, bo poprzednio założone klocki dosyć piszczały i zużyły się ekstremalnie szybko na tych. Jeżdżę już 3 miesiące i sprawują się dobrze
2021-11-11
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-04-11
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.