Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z podkładką wytłumiającą | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z instrukcją montażu | |
Materiał | Low-Metallic | |
Oznaczenie kontrolne | ECE-R90 | |
Numer WVA | 20961 | |
Grubość [mm] | 14,3 | |
Szerokość [mm] | 87,1 | |
Wysokość [mm] | 52,8 | |
System hamulcowy | Lucas-Girling | |
nr EAN | 3165142276717 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 0 986 466 683 BOSCH
AUDI | 191 698 451 | |
AUDI | 191 698 451 A | |
AUDI | 191 698 451 B | |
AUDI | 191 698 451 C | |
AUDI | 191 698 451 D | |
AUDI | 1E0 698 451 A | |
AUDI | 1H0 698 451 B | |
AUDI | 1H0 698 451 C | |
AUDI | 1H0 698 451 E | |
AUDI | 1J0 698 451 C | |
AUDI | 8E0 698 451 E | |
LANCIA | 9944395 | |
NISSAN | 44060 85V25 | |
NISSAN | 44060 V4810 | |
NISSAN | 44060 V4811 | |
NISSAN | 44060 V4812 | |
NISSAN | 44060 V4813 | |
NISSAN | 44060 Y9090 | |
PEUGEOT | 16 231 807 80 | |
PEUGEOT | 4250 56 | |
RENAULT | 44 06 008 19R | |
RENAULT | 44 06 035 11R | |
RENAULT | 44 06 061 33R | |
RENAULT | 44 06 613 32R | |
RENAULT | 60 25 371 650 | |
RENAULT | 77 01 206 343 | |
RENAULT | 77 01 206 784 | |
RENAULT | 77 01 207 484 | |
RENAULT | 77 01 207 695 | |
RENAULT | 77 01 209 735 | |
RENAULT | 77 01 209 841 | |
SEAT | 191 698 451 | |
SEAT | 191 698 451 A | |
SEAT | 191 698 451 B | |
SEAT | 191 698 451 C | |
SEAT | 191 698 451 D | |
SEAT | 1E0 698 451 A | |
SEAT | 1H0 698 451 B | |
SEAT | 1H0 698 451 C | |
SEAT | 1H0 698 451 E | |
SEAT | 1J0 698 451 C | |
SEAT | 8E0 698 451 E | |
SKODA | 191 698 451 | |
SKODA | 191 698 451 A | |
SKODA | 191 698 451 B | |
SKODA | 191 698 451 C | |
SKODA | 191 698 451 D | |
SKODA | 1E0 698 451 A | |
SKODA | 1H0 698 451 B | |
SKODA | 1H0 698 451 C | |
SKODA | 1H0 698 451 E | |
SKODA | 1J0 698 451 C | |
SKODA | 8E0 698 451 E | |
VOLKSWAGEN | 161 698 451 D | |
VOLKSWAGEN | 191 615 415 A | |
VOLKSWAGEN | 191 698 451 | |
VOLKSWAGEN | 191 698 451 A | |
VOLKSWAGEN | 191 698 451 B | |
VOLKSWAGEN | 191 698 451 C | |
VOLKSWAGEN | 191 698 451 D | |
VOLKSWAGEN | 1E0 698 451 A | |
VOLKSWAGEN | 1H0 690 451 | |
VOLKSWAGEN | 1H0 690 451 A | |
VOLKSWAGEN | 1H0 698 451 B | |
VOLKSWAGEN | 1H0 698 451 C | |
VOLKSWAGEN | 1H0 698 451 E | |
VOLKSWAGEN | 1H0 698 451 F | |
VOLKSWAGEN | 1H0 698 451 H | |
VOLKSWAGEN | 1J0 698 451 C | |
VOLKSWAGEN | 8E0 698 451 E | |
VOLKSWAGEN | JZW 698 451 B | |
DACIA | 44 06 035 11R | |
DACIA | 44 06 613 32R | |
DACIA | 77 01 206 343 | |
DACIA | 77 01 206 784 | |
DACIA | 77 01 207 484 | |
DACIA | 77 01 207 695 | |
DACIA | 77 01 209 735 | |
DACIA | 77 01 209 841 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 0 986 466 683 BOSCH w samochodach:
Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 0 986 466 683 BOSCH:
Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
Budowa i właściwości techniczne
Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.
Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
Dobór i eksploatacja
Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
Asortyment
W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.
Bosch jest jednym z największych producentów samochodowych części zamiennych na świecie. We współczesnym samochodzie trudno jest znaleźć podzespoły, których producntem lub współproducentem jest Bosch. Począwszy od systemów elektrycznych i elektronicznych, przez wycieraczki, po układ hamulcowy.
Części Bosch sprawdzają się w samochodach każdego typu i są chętnie stosowane przez mechaników samochodowych, co świadczy o ich niezawodności.