Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 6108231 girling

Klocki hamulcowe - komplet 6108231 GIRLING

6108231 Klocki hamulcowe - komplet GIRLING
 

    Ocena:
numery handlowe:

20960, 20961

numer części:

6108231

producent:

GIRLING

Ograniczenia producenta TRW
Długość [mm] 87,0
Wysokość [mm] 52,9
Grubość [mm] 15,0
Styk ostrzegawczy o zużyciu nieprzygotowany dla wskaźnika zużycia
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami prowadzącymi zacisku hamulcowego
Układ hamulcowy nie dla tarcz hamulcowych węglowo-ceramicznych
Układ hamulcowy tylko w połączeniu ze stalowymi tarczami hamulcowymi
nr EAN 3322937439980

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 6108231 GIRLING

numery OEM:
AUDI      191 698 451 A
AUDI      1H0 615 405 C
AUDI      1H0 615 406 C
AUDI      1H0 698 451
AUDI      1H0 698 451 A
AUDI      1H0 698 451 E
AUDI      1H0 698 451 F
AUDI      1H0 698 451 H
AUDI      8E0 698 451 B
AUDI      8E0 698 451 L
CITROËN      16 118 395 80
MG      10087961
PEUGEOT      4250 56
PEUGEOT      4251 08
SEAT      191 698 451
SEAT      191 698 451 A
SEAT      191 698 451 C
SEAT      191 698 451 D
SEAT      1H0 615 405 C
SEAT      1H0 615 406 C
SEAT      1H0 698 451
SEAT      1H0 698 451 A
SEAT      1H0 698 451 B
SEAT      1H0 698 451 C
SEAT      1H0 698 451 E
SEAT      1H0 698 451 F
SEAT      1H0 698 451 G
SEAT      1H0 698 451 H
SEAT      1H098451C
SEAT      1HO 698 451 C
SEAT      1HO 698 451 E
SEAT      1HO 698 451 F
SEAT      8E0 698 451 L
SKODA      191 698 451 A
SKODA      1H0 615 405 C
SKODA      1H0 615 406 C
SKODA      1H0 698 451 E
SKODA      1H0 698 451 H
SKODA      8E0 698 451 L
VOLKSWAGEN      161 698 451 D
VOLKSWAGEN      191 698 451
VOLKSWAGEN      191 698 451 A
VOLKSWAGEN      191 698 451 B
VOLKSWAGEN      191 698 451 C
VOLKSWAGEN      191 698 451 D
VOLKSWAGEN      1H0 615 405 C
VOLKSWAGEN      1H0 615 406 C
VOLKSWAGEN      1H0 690 451
VOLKSWAGEN      1H0 690 451 A
VOLKSWAGEN      1H0 698 451
VOLKSWAGEN      1H0 698 451 A
VOLKSWAGEN      1H0 698 451 B
VOLKSWAGEN      1H0 698 451 C
VOLKSWAGEN      1H0 698 451 E
VOLKSWAGEN      1H0 698 451 F
VOLKSWAGEN      1H0 698 451 G
VOLKSWAGEN      1H0 698 451 H
VOLKSWAGEN      1HO 690 451
VOLKSWAGEN      1HO 690 451 A
VOLKSWAGEN      1HO 698 451
VOLKSWAGEN      1HO 698 451 A
VOLKSWAGEN      1HO 698 451 B
VOLKSWAGEN      1HO 698 451 C
VOLKSWAGEN      1HO 698 451 F
VOLKSWAGEN      8E0 698 451 L
LINCOLN      BRF1454
LINCOLN      EJ7Z2001A
ROEWE      10087961
zamienniki:
F 026 000 133
brak
BOSCH
30 91 6148
brak
SWAG Autoteile GmbH
F 026 000 142
brak
BOSCH
32 91 6052
brak
SWAG Autoteile GmbH
597086
brak
VALEO
597175
brak
VALEO
2355491
brak
TEXTAR
103 074
brak
TOPRAN
180784
brak
ICER
BL1246A3
brak
FTE automotive GmbH
9907
brak
OPTIMAL
363702160566
brak
MAGNETI MARELLI
363702160433
brak
MAGNETI MARELLI
363702160345
brak
MAGNETI MARELLI
363702160413
brak
MAGNETI MARELLI
9548
brak
OPTIMAL
363702160201
brak
MAGNETI MARELLI
363702161256
brak
MAGNETI MARELLI
2355412
brak
TEXTAR
180784-700
brak
ICER
180697
brak
ICER
180789
brak
ICER
F 03B 150 218
brak
BOSCH
2096102
brak
TEXTAR
2096104
brak
TEXTAR
2096108
brak
TEXTAR
BP1418
brak
QUINTON
10066
brak
OPTIMAL
F 03B 150 217
brak
BOSCH
229970
brak
NK
229986
brak
NK
1501229970
brak
SBS
1501229986
brak
SBS
V10-8104
brak
VAICO
V10-8105-1
brak
VAICO
8DB 355 012-791
brak
HELLA
601101
brak
VALEO
8263.00
brak
REMSA
8263.01
brak
REMSA
8263.02
brak
REMSA
8263.03
brak
REMSA
601474
brak
VALEO

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 6108231 GIRLING w samochodach:

Klocki hamulcowe

Klocki hamulcowe stanowią jeden z dwóch elementów układu tarczowego. Odpowiadają za zwalnianie i zatrzymywanie pojazdu poprzez dociśnięcie ich powierzchni do powierzchni tarczy hamulcowej. Powstające wówczas tarcie oraz opór materiałów powodują wyhamowanie prędkości obrotowej kół, aż do całkowitego zatrzymania pojazdu. Za dociskanie klocków odpowiada specjalny mechanizm hydrauliczny uruchamiany przez naciśnięcie pedału hamulca.

Budowa i charakterystyka klocków hamulcowych

W typowym hamulcu tarczowym klocki hamulcowe są zamontowane na stałe w nieruchomym zacisku. Nie są jednak całkiem pozbawione możliwości zmiany pozycji, gdyż mogą się przemieszczać w jednej płaszczyźnie – w kierunku tarczy i z powrotem. Po wciśnięciu pedału hamulca następuje uruchomienie pompy hydraulicznej, która tłoczy płyn hamulcowy do tłoczka. Dociska on klocki do tarczy powodując hamowanie pojazdu.

Nietrudno sobie wyobrazić, jakim obciążeniom muszą sprostać klocki hamulcowe, aby zatrzymać rozpędzony samochód. Z tego powodu charakteryzują się one wielowarstwową budową oraz są wykonywane z wytrzymałych materiałów. Podstawę klocka stanowi płytka nośna, na której znajduje się specjalna warstwa tłumiąca drgania. Jest ona również odpowiedzialna za ochronę zacisków przed nagrzaniem podczas hamowania. Warstwę zewnętrzną tworzy materiał cierny. Jego skład jest indywidualnie opracowywany przez producenta, decyduje o jakości oraz cenie klocków.

Oferta klocków hamulcowych w naszym sklepie internetowym

Klocki hamulcowe są częściami samochodowymi, które ulegają intensywnemu zużywaniu się podczas eksploatacji. Dlatego producenci samochodów zalecają ich wymianę – dwukrotnie częściej niż tarcz, czyli co 30-45 tys. km. Częstotliwość wymiany jest uzależniona od stylu jazdy i rodzaju przemierzanych tras. W ofercie mamy różne modele klocków przeznaczone do wielu marek samochodów, a produkowane przez sprawdzone i cenione na rynku firmy. A asortymencie mamy klocki hamulcowe firm Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE oraz kilku innych.

Girling to brytyjska firma produkująca części samochodowe, która istnieje od ponad wieku. Firma została założona w 1916 roku przez dwóch braci, Alfreda i Louisa Girling. Początkowo produkowali części do samochodów ciężarowych i silników lokomotyw oraz sprzętu medycznego. W latach trzydziestych firma zaczęła produkować części do samochodów osobowych. W 1939 roku wynaleziono pierwszy hamulec Girling. Był to jeden z pierwszych cztero-tarczowych, hydraulicznych hamulców, który stał się standardem w przemyśle motoryzacyjnym.

Gir
ling wprowadził też kilka innych innowacji, w tym pierwszy czterostopniowy system blokowania koła. Firma rozwijała się w latach powojennych, produkując części dla większości producentów samochodów, w tym Jaguar, Rolls-Royce i Volvo. Girling wprowadził także technologię sterowania ABS i systemu kontroli trakcji. Firma znajduje się obecnie w rękach koncernu Eaton, który nabył ją w 1998 roku. Girling dostarcza części do samochodów osobowych, użytkowych, ciężarowych, wyścigowych i motocyklowych. Oferta obejmuje hamulce, zawieszenia, systemy kontroli trakcji i wiele innych.