Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 180789-700 icer

Klocki hamulcowe - komplet 180789-700 ICER

180789-700 Klocki hamulcowe - komplet ICER

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

20961, D340-7234

numer części:

180789-700

producent:

ICER

Szerokość [mm] 87,1
Wysokość [mm] 52,9
Grubość [mm] 15,2
Jakość 944
Ciężar [kg] 0,89
Wersja osi Rear
Techniczny numer informacyjny 180789-700
System hamulcowy Lucas - Girling
Oznaczenie kontrolne E1 90R-01100/068
nr EAN 8424073052667

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 180789-700 ICER

numery OEM:
AUDI      191 698 451
AUDI      1A0 698 451 E
AUDI      1H0 615 415
AUDI      8E0 698 451 D
AUDI      8E0 698 451 E
PEUGEOT      4250.56
PEUGEOT      4251.08
RENAULT      60 25 375 650
RENAULT      86 60 004 447
RENAULT      86 71 000 486
RENAULT      86 71 013 171
RENAULT      86 71 016 188
SEAT      1H0 698 451 C
SEAT      1H0 698 451 E
SEAT      1H0 698 451 F
VOLKSWAGEN      191 615 415 A
VOLKSWAGEN      191 698 451 A
VOLKSWAGEN      191 698 451 B
VOLKSWAGEN      191 698 451 C
VOLKSWAGEN      191 698 451 D
VOLKSWAGEN      1E0 698 451
VOLKSWAGEN      1E0 698 451 A
VOLKSWAGEN      1H0 615 415
VOLKSWAGEN      1H0 690 451
VOLKSWAGEN      1H0 690 451A
VOLKSWAGEN      1H0 698 451
VOLKSWAGEN      1H0 698 451 A
VOLKSWAGEN      1H0 698 451 B
VOLKSWAGEN      1H0 698 451 C
VOLKSWAGEN      1H0 698 451 E
VOLKSWAGEN      1H0 698 451 F
VOLKSWAGEN      1H0 698 451 G
VOLKSWAGEN      JZW 698 451 B

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 180789-700 ICER w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.