Szerokość [mm] | 87,1 | |
Wysokość [mm] | 52,9 | |
Grubość [mm] | 15,2 | |
Jakość | 944 | |
Ciężar [kg] | 0,89 | |
Wersja osi | Rear | |
Techniczny numer informacyjny | 180789-700 | |
System hamulcowy | Lucas - Girling | |
Oznaczenie kontrolne | E1 90R-01100/068 | |
nr EAN | 8424073052667 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 180789-700 ICER
AUDI | 191 698 451 | |
AUDI | 1A0 698 451 E | |
AUDI | 1H0 615 415 | |
AUDI | 8E0 698 451 D | |
AUDI | 8E0 698 451 E | |
PEUGEOT | 4250.56 | |
PEUGEOT | 4251.08 | |
RENAULT | 60 25 375 650 | |
RENAULT | 86 60 004 447 | |
RENAULT | 86 71 000 486 | |
RENAULT | 86 71 013 171 | |
RENAULT | 86 71 016 188 | |
SEAT | 1H0 698 451 C | |
SEAT | 1H0 698 451 E | |
SEAT | 1H0 698 451 F | |
VOLKSWAGEN | 191 615 415 A | |
VOLKSWAGEN | 191 698 451 A | |
VOLKSWAGEN | 191 698 451 B | |
VOLKSWAGEN | 191 698 451 C | |
VOLKSWAGEN | 191 698 451 D | |
VOLKSWAGEN | 1E0 698 451 | |
VOLKSWAGEN | 1E0 698 451 A | |
VOLKSWAGEN | 1H0 615 415 | |
VOLKSWAGEN | 1H0 690 451 | |
VOLKSWAGEN | 1H0 690 451A | |
VOLKSWAGEN | 1H0 698 451 | |
VOLKSWAGEN | 1H0 698 451 A | |
VOLKSWAGEN | 1H0 698 451 B | |
VOLKSWAGEN | 1H0 698 451 C | |
VOLKSWAGEN | 1H0 698 451 E | |
VOLKSWAGEN | 1H0 698 451 F | |
VOLKSWAGEN | 1H0 698 451 G | |
VOLKSWAGEN | JZW 698 451 B |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 180789-700 ICER w samochodach:
Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
Budowa i właściwości techniczne
Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.
Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
Dobór i eksploatacja
Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
Asortyment
W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.