Ograniczenia producenta | TRW | |
Styk ostrzegawczy o zużyciu | nieprzygotowany dla wskaźnika zużycia | |
Długość [mm] | 87,0 | |
Wysokość [mm] | 52,9 | |
Grubość [mm] | 15,0 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze śrubami prowadzącymi zacisku hamulcowego | |
Układ hamulcowy | Okładziny hamulcowe o zredukowanym pyleniu | |
Układ hamulcowy | również dla nawiercanych tarcz hamulcowych | |
Układ hamulcowy | nie dla tarcz hamulcowych węglowo-ceramicznych | |
Układ hamulcowy | tylko w połączeniu ze stalowymi tarczami hamulcowymi | |
Oznaczenie kontrolne | E9 90R-02A1148/0457 | |
nr EAN | 3322938207175 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet, DTEC COTEC GDB823DTE TRW
GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5
206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807
TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL
CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II
TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3
XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8
161698451D, 191698451, 191698451A, 191698451B, 191698451C, 191698451D, 1H0615405C, 1H0615406C, 1H0690451, 1H0690451A, 1H0698451, 1H0698451A, 1H0698451B, 1H0698451C, 1H0698451E, 1H0698451F, 1H0698451G, 1H0698451H, 1HO698451B, 1HO698451F, 8E0698451L
425056, 425108
191698451, 191698451A, 191698451C, 191698451D, 1H0615405C, 1H0615406C, 1H0698451, 1H0698451A, 1H0698451B, 1H0698451C, 1H0698451E, 1H0698451F, 1H0698451G, 1H0698451H, 1H098451C, 1HO698451F, 8E0698451L
191698451A, 1H0615405C, 1H0615406C, 1H0698451, 1H0698451A, 1H0698451E, 1H0698451F, 1H0698451H, 8E0698451B, 8E0698451L
1611839580
AUDI | 191 698 451 A | |
AUDI | 1H0 615 405 C | |
AUDI | 1H0 615 406 C | |
AUDI | 1H0 698 451 | |
AUDI | 1H0 698 451 A | |
AUDI | 1H0 698 451 E | |
AUDI | 1H0 698 451 F | |
AUDI | 1H0 698 451 H | |
AUDI | 8E0 698 451 B | |
AUDI | 8E0 698 451 L | |
CITROËN | 16 118 395 80 | |
PEUGEOT | 4250 56 | |
PEUGEOT | 4251 08 | |
SEAT | 191 698 451 | |
SEAT | 191 698 451 A | |
SEAT | 191 698 451 C | |
SEAT | 191 698 451 D | |
SEAT | 1H0 615 405 C | |
SEAT | 1H0 615 406 C | |
SEAT | 1H0 698 451 | |
SEAT | 1H0 698 451 A | |
SEAT | 1H0 698 451 B | |
SEAT | 1H0 698 451 C | |
SEAT | 1H0 698 451 E | |
SEAT | 1H0 698 451 F | |
SEAT | 1H0 698 451 G | |
SEAT | 1H0 698 451 H | |
SEAT | 1H098451C | |
SEAT | 1HO 698 451 F | |
SEAT | 8E0 698 451 L | |
SKODA | 191 698 451 A | |
SKODA | 1H0 615 405 C | |
SKODA | 1H0 615 406 C | |
SKODA | 1H0 698 451 E | |
SKODA | 1H0 698 451 H | |
SKODA | 8E0 698 451 L | |
VOLKSWAGEN | 161 698 451 D | |
VOLKSWAGEN | 191 698 451 | |
VOLKSWAGEN | 191 698 451 A | |
VOLKSWAGEN | 191 698 451 B | |
VOLKSWAGEN | 191 698 451 C | |
VOLKSWAGEN | 191 698 451 D | |
VOLKSWAGEN | 1H0 615 405 C | |
VOLKSWAGEN | 1H0 615 406 C | |
VOLKSWAGEN | 1H0 690 451 | |
VOLKSWAGEN | 1H0 690 451 A | |
VOLKSWAGEN | 1H0 698 451 | |
VOLKSWAGEN | 1H0 698 451 A | |
VOLKSWAGEN | 1H0 698 451 B | |
VOLKSWAGEN | 1H0 698 451 C | |
VOLKSWAGEN | 1H0 698 451 E | |
VOLKSWAGEN | 1H0 698 451 F | |
VOLKSWAGEN | 1H0 698 451 G | |
VOLKSWAGEN | 1H0 698 451 H | |
VOLKSWAGEN | 1HO 698 451 B | |
VOLKSWAGEN | 1HO 698 451 F | |
VOLKSWAGEN | 8E0 698 451 L |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet, DTEC COTEC GDB823DTE TRW w samochodach:
Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet, DTEC COTEC GDB823DTE TRW:
Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
Budowa i właściwości techniczne
Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.
Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
Dobór i eksploatacja
Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
Asortyment
W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.