Długość [mm] | 87 | |
Szerokość [mm] | 52,9 | |
Oznaczenie kontrolne | ECE R90 Approved | |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Grubość 1 [mm] | 15 | |
Ciężar [kg] | 0,78 | |
Styk ostrzegawczy o zużyciu | bez styku zużycia | |
nr EAN | 4044688525819 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 30 91 6146 SWAG Autoteile GmbH
AUDI | 191 698 451 A | |
AUDI | 1H0 698 451 E | |
AUDI | 6X0 698 451 | |
AUDI | 6X0 698 451 A | |
AUDI | 8E0 698 451 L | |
CITROËN | 16 070 832 80 | |
CITROËN | 16 118 395 80 | |
CITROËN | 16 168 726 80 | |
CITROËN | 16 172 501 80 | |
CITROËN | 16 172 504 80 | |
CITROËN | 16 197 906 80 | |
CITROËN | 16 231 807 80 | |
CITROËN | 16 318 317 80 | |
CITROËN | 4252.41 | |
CITROËN | 4254.67 | |
PEUGEOT | 16 070 832 80 | |
PEUGEOT | 16 168 726 80 | |
PEUGEOT | 16 172 501 80 | |
PEUGEOT | 16 172 504 80 | |
PEUGEOT | 16 197 906 80 | |
PEUGEOT | 16 231 807 80 | |
PEUGEOT | 16 318 317 80 | |
PEUGEOT | 4250.56 | |
PEUGEOT | 4251.08 | |
PEUGEOT | 4252.23 | |
PEUGEOT | 4254.67 | |
RENAULT | 44 06 002 95R | |
RENAULT | 44 06 003 64R | |
RENAULT | 44 06 008 19R | |
RENAULT | 44 06 024 66R | |
RENAULT | 44 06 035 11R | |
RENAULT | 44 06 035 30R | |
RENAULT | 44 06 057 13R | |
RENAULT | 44 06 058 39R | |
RENAULT | 44 06 073 24R | |
RENAULT | 60 25 371 650 | |
RENAULT | 77 01 206 343 | |
RENAULT | 77 01 206 784 | |
RENAULT | 77 01 207 484 | |
RENAULT | 77 01 207 695 | |
RENAULT | 77 01 208 213 | |
RENAULT | 77 01 208 416 | |
RENAULT | 77 01 208 421 | |
RENAULT | 77 01 209 735 | |
RENAULT | 86 71 016 188 | |
RENAULT | 86 71 016 582 | |
SEAT | 191 698 451 A | |
SEAT | 191 698 451 B | |
SEAT | 191 698 451 C | |
SEAT | 191 698 451 D | |
SEAT | 1H0 698 451 | |
SEAT | 1H0 698 451 A | |
SEAT | 1H0 698 451 B | |
SEAT | 1H0 698 451 C | |
SEAT | 1H0 698 451 D | |
SEAT | 1H0 698 451 E | |
SEAT | 1H0 698 451 F | |
SEAT | 1H0 698 451 G | |
SEAT | 6X0 698 451 A | |
SEAT | 8E0 698 451 L | |
SEAT | JZW 698 451 B | |
VOLKSWAGEN | 191 698 451 | |
VOLKSWAGEN | 191 698 451 A | |
VOLKSWAGEN | 191 698 451 B | |
VOLKSWAGEN | 191 698 451 C | |
VOLKSWAGEN | 191 698 451 D | |
VOLKSWAGEN | 1H0 615 405 | |
VOLKSWAGEN | 1H0 615 405 C | |
VOLKSWAGEN | 1H0 615 406 | |
VOLKSWAGEN | 1H0 615 406 C | |
VOLKSWAGEN | 1H0 698 451 | |
VOLKSWAGEN | 1H0 698 451 A | |
VOLKSWAGEN | 1H0 698 451 B | |
VOLKSWAGEN | 1H0 698 451 C | |
VOLKSWAGEN | 1H0 698 451 D | |
VOLKSWAGEN | 1H0 698 451 E | |
VOLKSWAGEN | 1H0 698 451 F | |
VOLKSWAGEN | 1H0 698 451 G | |
VOLKSWAGEN | 1H0 698 451 H | |
VOLKSWAGEN | 6X0 698 451 | |
VOLKSWAGEN | 6X0 698 451 A | |
VOLKSWAGEN | JZW 698 451 B | |
DACIA | 44 06 057 13R |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 30 91 6146 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:
Klocki hamulcowe stanowią jeden z dwóch elementów układu tarczowego. Odpowiadają za zwalnianie i zatrzymywanie pojazdu poprzez dociśnięcie ich powierzchni do powierzchni tarczy hamulcowej. Powstające wówczas tarcie oraz opór materiałów powodują wyhamowanie prędkości obrotowej kół, aż do całkowitego zatrzymania pojazdu. Za dociskanie klocków odpowiada specjalny mechanizm hydrauliczny uruchamiany przez naciśnięcie pedału hamulca.
W typowym hamulcu tarczowym klocki hamulcowe są zamontowane na stałe w nieruchomym zacisku. Nie są jednak całkiem pozbawione możliwości zmiany pozycji, gdyż mogą się przemieszczać w jednej płaszczyźnie – w kierunku tarczy i z powrotem. Po wciśnięciu pedału hamulca następuje uruchomienie pompy hydraulicznej, która tłoczy płyn hamulcowy do tłoczka. Dociska on klocki do tarczy powodując hamowanie pojazdu.
Nietrudno sobie wyobrazić, jakim obciążeniom muszą sprostać klocki hamulcowe, aby zatrzymać rozpędzony samochód. Z tego powodu charakteryzują się one wielowarstwową budową oraz są wykonywane z wytrzymałych materiałów. Podstawę klocka stanowi płytka nośna, na której znajduje się specjalna warstwa tłumiąca drgania. Jest ona również odpowiedzialna za ochronę zacisków przed nagrzaniem podczas hamowania. Warstwę zewnętrzną tworzy materiał cierny. Jego skład jest indywidualnie opracowywany przez producenta, decyduje o jakości oraz cenie klocków.
Klocki hamulcowe są częściami samochodowymi, które ulegają intensywnemu zużywaniu się podczas eksploatacji. Dlatego producenci samochodów zalecają ich wymianę – dwukrotnie częściej niż tarcz, czyli co 30-45 tys. km. Częstotliwość wymiany jest uzależniona od stylu jazdy i rodzaju przemierzanych tras. W ofercie mamy różne modele klocków przeznaczone do wielu marek samochodów, a produkowane przez sprawdzone i cenione na rynku firmy. A asortymencie mamy klocki hamulcowe firm Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE oraz kilku innych.
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024
Zmiana lokalizacji magazynu
25-07-2023
Smarowanie układu hamulcowego
07-02-2023
Kody wyposażenia w grupie VW
21-09-2022
Rodzaje wycieraczek Valeo
17-02-2022
Jak dobrać żarówki ksenonowe?
30-11-2021
Kody regionów Subaru
23-12-2020
Schaeffler przejmuje Ruville
15-12-2020
Kompresor klimatyzacji, rodzaje i zasada działania.
17-09-2020