Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet BP318 QUINTON
ALFA ROMEO | 60 760 120 | |
ALFA ROMEO | 60760120 | |
ALFA ROMEO | 82 444 381 | |
ALFA ROMEO | 82 444 382 | |
ALFA ROMEO | 82444381 | |
ALFA ROMEO | 82444382 | |
ALFA ROMEO | 9 945 750 | |
ALFA ROMEO | 9945750 | |
AUDI | 4A0 698 452 | |
AUDI | 4A0698452 | |
FIAT | 5 892 650 | |
FIAT | 5892650 | |
FIAT | 82 444 381 | |
FIAT | 82 444 382 | |
FIAT | 82444381 | |
FIAT | 82444382 | |
FIAT | 9 939 503 | |
FIAT | 9 940 969 | |
FIAT | 9 941 211 | |
FIAT | 9 941 873 | |
FIAT | 9 945 629 | |
FIAT | 9 945 750 | |
FIAT | 9939503 | |
FIAT | 9940969 | |
FIAT | 9941211 | |
FIAT | 9941873 | |
FIAT | 9945629 | |
FIAT | 9945750 | |
VOLKSWAGEN | 191 698 451 | |
VOLKSWAGEN | 191698451 | |
VOLKSWAGEN | 437 698 451 | |
VOLKSWAGEN | 437698451 | |
VOLKSWAGEN | 443 698 451 | |
VOLKSWAGEN | 443 698 451A | |
VOLKSWAGEN | 443 698 451B | |
VOLKSWAGEN | 443698451 | |
VOLKSWAGEN | 443698451A | |
VOLKSWAGEN | 443698451B | |
VOLKSWAGEN | 447 698 451 | |
VOLKSWAGEN | 447 698 451A | |
VOLKSWAGEN | 447 698 451C | |
VOLKSWAGEN | 447698451 | |
VOLKSWAGEN | 447698451A | |
VOLKSWAGEN | 447698451C | |
VOLKSWAGEN | 4A0 698 451 | |
VOLKSWAGEN | 4A0698451 | |
VOLKSWAGEN | 4D0 698 451 | |
VOLKSWAGEN | 4D0 698 451B | |
VOLKSWAGEN | 4D0698451 | |
VOLKSWAGEN | 4D0698451B | |
VOLKSWAGEN | 857 698 451 | |
VOLKSWAGEN | 857698451 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet BP318 QUINTON w samochodach:
Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
Budowa i właściwości techniczne
Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.
Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
Dobór i eksploatacja
Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
Asortyment
W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.