Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » pompa hamulcowa » 1101 lpr

Pompa hamulcowa 1101 LPR

1101 Pompa hamulcowa LPR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

1101, P12589

numer części:

1101

producent:

LPR

otwór Ø [mm] 20,64
Wymiar gwintu 10 x 1 (3)
Wymiar gwintu 12 x 1 (1)
Materiał Żeliwo
System hamulcowy Bendix/Bosch
nr EAN 8032532020609

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hamulcowa 1101 LPR

Pompa hamulcowa (20,64mm) pasuje do: RENAULT 18, 18 VARIABLE, FUEGO 1.4/1.6/2.0 05.79-07.86
numery OEM:
RENAULT      7700701835
RENAULT      7700791835
zamienniki:
39-0248
brak
KAGER
M 68 054
brak
BREMBO
05-0192
brak
METELLI CIFAM
0 204 123 062
brak
BOSCH
4005190
brak
GIRLING
FHM1431
brak
FERODO
823910
brak
NK

Zastosowanie Pompa hamulcowa 1101 LPR w samochodach:

Opinie Klientów o Pompa hamulcowa 1101 LPR:

Marcin, Elbląg
2025-09-11
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Pompa hamulcowa


Zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia płynu hamulcowego, który następnie trafia do kół. Z racji na sterowanie układem hamowania, pompa ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo czynne pojazdu i jego użytkowników.

W skład każdej pompy hamulcowej wchodzą: korpus, pierścienie uszczelniające, tłok, cylinder, sprężyna dociskowa, wlot i wylot płynu. Na obudowie pompy umieszcza się zwykle zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. W korku zbiornika znajduje się czujnik, który wskazuje zbyt niski poziom płynu. Kierowca jest o tym powiadamiany poprzez zaświecenie się odpowiedniej kontrolki.

Pompa hamulcowa to część, która wymaga nieustannej kontroli. Najprostszą metodą na sprawdzenie poprawności działania układu jest upewnienie się, czy ilość płynu w zbiorniczku płyny hamulcowego jest prawidłowa. Jeśli wyraźnie go ubyło od ostatniego sprawdzania, należy skontrolować przewody. Niski poziom płynu świadczy też o zużyciu się klocków. Podczas hamowania, klocki hamulcowe zaciskające się na tarczach, wysuwają się bardziej. To z kolej zwiększa zapotrzebowanie na płyn hamulcowy w układzie. W efekcie nadmiar ze zbiorniczka trafia do przewodów. W takiej sytuacji poziom płynu powinien zostać uzupełniony.