Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » pompa hamulcowa » 1283 lpr

Pompa hamulcowa 1283 LPR

1283 Pompa hamulcowa LPR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

1283, P30052

numer części:

1283

producent:

LPR

otwór Ø [mm] 20,64
Wymiar gwintu 10 x 1 (2)
Materiał Żeliwo
nr EAN 8032532083000

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hamulcowa 1283 LPR

Pompa hamulcowa (20,64mm) pasuje do: HONDA CIVIC V, CIVIC VI 1.4/1.4LPG/1.6 01.94-02.01
numery OEM:
HONDA      46100S04A01
HONDA      46100S04A02
HONDA      46100S04A03
HONDA      46100S04A04
HONDA      46100SO4A02
zamienniki:
39-0457
brak
KAGER
M 28 009
brak
BREMBO
H209115.7.1
brak
FTE automotive GmbH
4001177
brak
GIRLING
FHM1481
brak
FERODO

Zastosowanie Pompa hamulcowa 1283 LPR w samochodach:

Pompa hamulcowa


Zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia płynu hamulcowego, który następnie trafia do kół. Z racji na sterowanie układem hamowania, pompa ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo czynne pojazdu i jego użytkowników.

W skład każdej pompy hamulcowej wchodzą: korpus, pierścienie uszczelniające, tłok, cylinder, sprężyna dociskowa, wlot i wylot płynu. Na obudowie pompy umieszcza się zwykle zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. W korku zbiornika znajduje się czujnik, który wskazuje zbyt niski poziom płynu. Kierowca jest o tym powiadamiany poprzez zaświecenie się odpowiedniej kontrolki.

Pompa hamulcowa to część, która wymaga nieustannej kontroli. Najprostszą metodą na sprawdzenie poprawności działania układu jest upewnienie się, czy ilość płynu w zbiorniczku płyny hamulcowego jest prawidłowa. Jeśli wyraźnie go ubyło od ostatniego sprawdzania, należy skontrolować przewody. Niski poziom płynu świadczy też o zużyciu się klocków. Podczas hamowania, klocki hamulcowe zaciskające się na tarczach, wysuwają się bardziej. To z kolej zwiększa zapotrzebowanie na płyn hamulcowy w układzie. W efekcie nadmiar ze zbiorniczka trafia do przewodów. W takiej sytuacji poziom płynu powinien zostać uzupełniony.