Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » pompa hamulcowa Mercedes-benz SPRINTER 4-t Platforma / podwozie (B907, B910) 417 CDI RWD (907.141, 907.143, 907.145, 907.241, 907.243... (2021-???) 170km » 1409 lpr
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Sprinter 4-t Platforma / Podwozie (b907, B910) 417 Cdi Rwd (907.141, 907.143, 907.145, 907.241, 907.243... (2021-???) 170km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Pompa hamulcowa 1409 LPR

1409 Pompa hamulcowa LPR

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

1409, P30284

numer części:

1409

producent:

LPR

Status produktu: Normalny
otwór Ø [mm]22,2
MateriałAluminium
System hamulcowyBosch
Wymiar gwintu10 x 1 (2)
nr EAN8032532107041
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hamulcowa 1409 LPR

Pompa hamulcowa (22,2mm) pasuje do: FIAT PANDA, PANDA/HATCHBACK, LANCIA YPSILON 1.2-1.4LPG 10.03-
numery OEM:
FIAT      77362405
zamienniki:
0 204 123 635
brak
BOSCH
FHM1038
brak
FERODO
H229061.7.1
brak
FTE automotive GmbH

Zastosowanie Pompa hamulcowa 1409 LPR w samochodach:

Opinie Klientów o Pompa hamulcowa 1409 LPR:

Marcin, Elbląg
2025-09-11
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Pompa hamulcowa


Zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia płynu hamulcowego, który następnie trafia do kół. Z racji na sterowanie układem hamowania, pompa ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo czynne pojazdu i jego użytkowników.

W skład każdej pompy hamulcowej wchodzą: korpus, pierścienie uszczelniające, tłok, cylinder, sprężyna dociskowa, wlot i wylot płynu. Na obudowie pompy umieszcza się zwykle zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. W korku zbiornika znajduje się czujnik, który wskazuje zbyt niski poziom płynu. Kierowca jest o tym powiadamiany poprzez zaświecenie się odpowiedniej kontrolki.

Pompa hamulcowa to część, która wymaga nieustannej kontroli. Najprostszą metodą na sprawdzenie poprawności działania układu jest upewnienie się, czy ilość płynu w zbiorniczku płyny hamulcowego jest prawidłowa. Jeśli wyraźnie go ubyło od ostatniego sprawdzania, należy skontrolować przewody. Niski poziom płynu świadczy też o zużyciu się klocków. Podczas hamowania, klocki hamulcowe zaciskające się na tarczach, wysuwają się bardziej. To z kolej zwiększa zapotrzebowanie na płyn hamulcowy w układzie. W efekcie nadmiar ze zbiorniczka trafia do przewodów. W takiej sytuacji poziom płynu powinien zostać uzupełniony.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.