Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » pompa hamulcowa » 1541 lpr

Pompa hamulcowa 1541 LPR

1541 Pompa hamulcowa LPR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

1541, P08920

numer części:

1541

producent:

LPR

Materiał Żeliwo
System hamulcowy Bendix
Wymiar gwintu 10 x 1 (2)
otwór Ø [mm] 22,2
Wymiar gwintu 12 x 1 (1)
nr EAN 8032532022269

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hamulcowa 1541 LPR

Pompa hamulcowa (22,2mm) pasuje do: FORD TRANSIT 1.6/2.0/2.5D 09.85-09.92
numery OEM:
FORD      6151043
FORD      6151047
FORD      86VB2A032AA
FORD      86VB2A032EA
zamienniki:
39-0339
KAGER
0 204 123 077
brak
BOSCH
M 24 028
brak
BREMBO
FHM1121
brak
FERODO
H22963.0.1
brak
FTE automotive GmbH
822534
brak
NK

Zastosowanie Pompa hamulcowa 1541 LPR w samochodach:

Opinie Klientów o Pompa hamulcowa 1541 LPR:

Marcin, Elbląg
2025-09-11
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Pompa hamulcowa


Zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia płynu hamulcowego, który następnie trafia do kół. Z racji na sterowanie układem hamowania, pompa ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo czynne pojazdu i jego użytkowników.

W skład każdej pompy hamulcowej wchodzą: korpus, pierścienie uszczelniające, tłok, cylinder, sprężyna dociskowa, wlot i wylot płynu. Na obudowie pompy umieszcza się zwykle zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. W korku zbiornika znajduje się czujnik, który wskazuje zbyt niski poziom płynu. Kierowca jest o tym powiadamiany poprzez zaświecenie się odpowiedniej kontrolki.

Pompa hamulcowa to część, która wymaga nieustannej kontroli. Najprostszą metodą na sprawdzenie poprawności działania układu jest upewnienie się, czy ilość płynu w zbiorniczku płyny hamulcowego jest prawidłowa. Jeśli wyraźnie go ubyło od ostatniego sprawdzania, należy skontrolować przewody. Niski poziom płynu świadczy też o zużyciu się klocków. Podczas hamowania, klocki hamulcowe zaciskające się na tarczach, wysuwają się bardziej. To z kolej zwiększa zapotrzebowanie na płyn hamulcowy w układzie. W efekcie nadmiar ze zbiorniczka trafia do przewodów. W takiej sytuacji poziom płynu powinien zostać uzupełniony.