Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » pompa hamulcowa » 1818 lpr

Pompa hamulcowa 1818 LPR

1818 Pompa hamulcowa LPR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

1818, P16678

numer części:

1818

producent:

LPR

Otwór Ø 1 [mm] 22,20
Otwór Ø 2 [mm] 15,87
Wymiar gwintu 10 x 1 (2)
Materiał Żeliwo
nr EAN 8032532023426

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hamulcowa 1818 LPR

Pompa hamulcowa (22,2mm/15,87mm) pasuje do: VOLVO 240, 260 2.0-2.8 08.74-08.93
numery OEM:
VOLVO      1205894
VOLVO      12058947
VOLVO      1221714
VOLVO      12217147
VOLVO      1330800
VOLVO      13308002
VOLVO      8111006
VOLVO      81110060
zamienniki:
39-0010
brak
KAGER
H15855.0.1
brak
FTE automotive GmbH
M 86 001
brak
BREMBO
FHM501
brak
FERODO
H15855.0.2
brak
FTE automotive GmbH
PMB100
brak
TRW
4006458
brak
GIRLING
824804
brak
NK

Zastosowanie Pompa hamulcowa 1818 LPR w samochodach:

Pompa hamulcowa


Zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia płynu hamulcowego, który następnie trafia do kół. Z racji na sterowanie układem hamowania, pompa ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo czynne pojazdu i jego użytkowników.

W skład każdej pompy hamulcowej wchodzą: korpus, pierścienie uszczelniające, tłok, cylinder, sprężyna dociskowa, wlot i wylot płynu. Na obudowie pompy umieszcza się zwykle zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. W korku zbiornika znajduje się czujnik, który wskazuje zbyt niski poziom płynu. Kierowca jest o tym powiadamiany poprzez zaświecenie się odpowiedniej kontrolki.

Pompa hamulcowa to część, która wymaga nieustannej kontroli. Najprostszą metodą na sprawdzenie poprawności działania układu jest upewnienie się, czy ilość płynu w zbiorniczku płyny hamulcowego jest prawidłowa. Jeśli wyraźnie go ubyło od ostatniego sprawdzania, należy skontrolować przewody. Niski poziom płynu świadczy też o zużyciu się klocków. Podczas hamowania, klocki hamulcowe zaciskające się na tarczach, wysuwają się bardziej. To z kolej zwiększa zapotrzebowanie na płyn hamulcowy w układzie. W efekcie nadmiar ze zbiorniczka trafia do przewodów. W takiej sytuacji poziom płynu powinien zostać uzupełniony.