Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » pompa hamulcowa » 1955 lpr

Pompa hamulcowa 1955 LPR

1955 Pompa hamulcowa LPR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

1955, P08445

numer części:

1955

producent:

LPR

otwór Ø [mm] 23,81
Wymiar gwintu 10 x 1 (4)
Materiał Żeliwo
System hamulcowy TRW
nr EAN 8032532024782

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hamulcowa 1955 LPR

Pompa hamulcowa (23,81mm) pasuje do: FORD FIESTA/HATCHBACK, FIESTA/MINIVAN, PUMA, MAZDA 121 III 1.25-1.7 02.96-08.03
numery OEM:
FORD      1015252
FORD      1018595
FORD      1031617
FORD      96FB2140JA
FORD      96FB2140SA
MAZDA      1E0643990
MAZDA      1E0643990A
MAZDA      1E0643990B
zamienniki:
H23981.0.1
brak
FTE automotive GmbH
FHM1276
brak
FERODO
4007451
brak
GIRLING

Zastosowanie Pompa hamulcowa 1955 LPR w samochodach:

Pompa hamulcowa


Zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia płynu hamulcowego, który następnie trafia do kół. Z racji na sterowanie układem hamowania, pompa ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo czynne pojazdu i jego użytkowników.

W skład każdej pompy hamulcowej wchodzą: korpus, pierścienie uszczelniające, tłok, cylinder, sprężyna dociskowa, wlot i wylot płynu. Na obudowie pompy umieszcza się zwykle zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. W korku zbiornika znajduje się czujnik, który wskazuje zbyt niski poziom płynu. Kierowca jest o tym powiadamiany poprzez zaświecenie się odpowiedniej kontrolki.

Pompa hamulcowa to część, która wymaga nieustannej kontroli. Najprostszą metodą na sprawdzenie poprawności działania układu jest upewnienie się, czy ilość płynu w zbiorniczku płyny hamulcowego jest prawidłowa. Jeśli wyraźnie go ubyło od ostatniego sprawdzania, należy skontrolować przewody. Niski poziom płynu świadczy też o zużyciu się klocków. Podczas hamowania, klocki hamulcowe zaciskające się na tarczach, wysuwają się bardziej. To z kolej zwiększa zapotrzebowanie na płyn hamulcowy w układzie. W efekcie nadmiar ze zbiorniczka trafia do przewodów. W takiej sytuacji poziom płynu powinien zostać uzupełniony.