Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » pompa hamulcowa Opel VIVARO A Furgon (X83) 2.0 CDTI (F7) (2006.08-???) 90km » 2084 lpr
wybrany samochód: 
Opel Vivaro A Furgon (x83) 2.0 Cdti (f7) (2006.08-???) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Pompa hamulcowa 2084 LPR

2084 Pompa hamulcowa LPR

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

2084, P30524

numer części:

2084

dostawca:

LPR

Status produktu: Normalny
MateriałAluminium
Wymiar gwintu10 x 1 (2)
otwór Ø [mm]26,98
nr EAN8032532107003
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hamulcowa 2084 LPR

Pompa hamulcowa (26,98mm) pasuje do: JEEP CHEROKEE 2.4-3.7 09.01-01.08
numery OEM:
JEEP      105072526AB
JEEP      5072526AA
JEEP      5072526AB

Zastosowanie Pompa hamulcowa 2084 LPR w samochodach:

Opinie Klientów o Pompa hamulcowa 2084 LPR:

Marcin, Elbląg
2025-09-11
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Pompa hamulcowa


Zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia płynu hamulcowego, który następnie trafia do kół. Z racji na sterowanie układem hamowania, pompa ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo czynne pojazdu i jego użytkowników.

W skład każdej pompy hamulcowej wchodzą: korpus, pierścienie uszczelniające, tłok, cylinder, sprężyna dociskowa, wlot i wylot płynu. Na obudowie pompy umieszcza się zwykle zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. W korku zbiornika znajduje się czujnik, który wskazuje zbyt niski poziom płynu. Kierowca jest o tym powiadamiany poprzez zaświecenie się odpowiedniej kontrolki.

Pompa hamulcowa to część, która wymaga nieustannej kontroli. Najprostszą metodą na sprawdzenie poprawności działania układu jest upewnienie się, czy ilość płynu w zbiorniczku płyny hamulcowego jest prawidłowa. Jeśli wyraźnie go ubyło od ostatniego sprawdzania, należy skontrolować przewody. Niski poziom płynu świadczy też o zużyciu się klocków. Podczas hamowania, klocki hamulcowe zaciskające się na tarczach, wysuwają się bardziej. To z kolej zwiększa zapotrzebowanie na płyn hamulcowy w układzie. W efekcie nadmiar ze zbiorniczka trafia do przewodów. W takiej sytuacji poziom płynu powinien zostać uzupełniony.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.