Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 3603 lpr

Wysprzęglik centralny sprzęgła 3603 LPR

3603 Wysprzęglik centralny sprzęgła LPR
lpr 3603
Wysprzęglik centralny sprzęgła 3603
3603
lpr 3603 Wysprzęglik centralny sprzęgła

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

3603, M04030

numer części:

3603

producent:

LPR

Wymiar gwintu 12 x 1
otwór Ø [mm] 44,4
System hamulcowy AP Lockheed
Materiał Aluminium
nr EAN 8032532029169

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3603 LPR

Siłownik sprzęgła (44,4mm) pasuje do: SAAB 9000 2.0/2.3 09.84-12.98

Wysprzęglik centralny sprzęgła 3603 ma zastosowanie do modeli samochodów

SAAB

9-3, 9-3 Cabriolet, 9-5, 9-7X, 9-3X, 9-4X, 9-2X

Numery OE Wysprzęglik centralny sprzęgła 3603 producenta LPR

SAAB

8781130, 8781189, 8784387

numery OEM:
SAAB      8781130
SAAB      8781189
SAAB      8784387
zamienniki:
E 71 001
brak
BREMBO
FHC6039
brak
FERODO
PJD263
brak
TRW
844105
brak
NK

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3603 LPR w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.