Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » cylinderek hamulcowy » 4308 lpr

Cylinderek hamulcowy 4308 LPR

4308 Cylinderek hamulcowy LPR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

4308, C26812

numer części:

4308

producent:

LPR

Wymiar gwintu 10 x 1
Materiał Żeliwo
Rozstaw śrub mocujących [mm] 35
otwór Ø [mm] 19,05
nr EAN 8032532012475

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cylinderek hamulcowy 4308 LPR

Cylinderek hamulcowy tył L/P pasuje do: TOYOTA CARINA III, CELICA, COROLLA, LITEACE 1.2-1.8D 07.75-10.86
numery OEM:
TOYOTA      4755019045
TOYOTA      4755019075C
TOYOTA      4755019125
TOYOTA      4755029045
zamienniki:
39-4286
brak
KAGER
A 12 B04
brak
BREMBO
FHW4223
brak
FERODO
5004197
brak
GIRLING
809938
brak
NK

Zastosowanie Cylinderek hamulcowy 4308 LPR w samochodach:

Opinie Klientów o Cylinderek hamulcowy 4308 LPR:

Andrzej, Piastów
2022-08-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Cylinderek hamulcowy


Cylinderek jest kluczowym komponentem w hamulcu bębnowym, który spotykany jest już raczej tylko w najmniejszych autach. Hydrauliczne rozpieracze szczęk wykonywane są najczęściej z żeliwa lub aluminium.
Dociśnięcie pedału hamulca przez kierowcę, powoduje wzrost ciśnienia płynu hamulcowego. Wskutek tego następuje wysunięcie skrajnych części cylinderka, co w efekcie prowadzi do rozparcia szczęk i dociśnięcia ich do wewnętrznych powierzchni bębna hamulcowego.

W przypadku problemów mogących mieć związek z hamulcami bębnowymi, diagnostyka w pierwszej kolejności polega na sprawdzeniu szczelności cylinderka. Przeciekające lub zapiekające się rozpieracze muszą zostać natychmiast wymienione. Kontrolę układu hamulcowego należy przeprowadzać co około 20 do 30 tysięcy kilometrów.

Odgłos szurania przy zwolnionym pedale może świadczyć o awarii cylinderków hamulcowych. Powodem usterek może być nagromadzenie się zanieczyszczeń (ciała stałe, które dostały się do wnętrza, korozja) lub zmiany temperatur pracy tego elementu. Zapieczony cylinderek kwalifikuje się tylko do wymiany. Pamiętać przy tym należy, że podobnie, jak w przypadku innych części składowych układu hamulcowego, również cylinderki trzeba wymieniać parami.