Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » cylinderek hamulcowy » 4401 lpr

Cylinderek hamulcowy 4401 LPR

4401 Cylinderek hamulcowy LPR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

C07176

numer części:

4401

producent:

LPR

System hamulcowy Bendix
Materiał Żeliwo
otwór Ø [mm] 19,05
Wymiar gwintu 10 x 1,25
Rozstaw śrub mocujących [mm] 35
nr EAN 8032532013373

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cylinderek hamulcowy 4401 LPR

Cylinderek hamulcowy tył L/P pasuje do: FIAT 500, 600, 850 0.5/0.6/0.8 03.55-01.76
numery OEM:
FIAT      0973988
FIAT      4057026
FIAT      4139486
FIAT      4139496
FIAT      4374057
FIAT      4374058
FIAT      973988
zamienniki:
FHW4001
brak
FERODO
04-0002
brak
METELLI CIFAM
5004105
brak
GIRLING

Zastosowanie Cylinderek hamulcowy 4401 LPR w samochodach:

Opinie Klientów o Cylinderek hamulcowy 4401 LPR:

Andrzej, Piastów
2022-08-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Cylinderek hamulcowy


Cylinderek jest kluczowym komponentem w hamulcu bębnowym, który spotykany jest już raczej tylko w najmniejszych autach. Hydrauliczne rozpieracze szczęk wykonywane są najczęściej z żeliwa lub aluminium.
Dociśnięcie pedału hamulca przez kierowcę, powoduje wzrost ciśnienia płynu hamulcowego. Wskutek tego następuje wysunięcie skrajnych części cylinderka, co w efekcie prowadzi do rozparcia szczęk i dociśnięcia ich do wewnętrznych powierzchni bębna hamulcowego.

W przypadku problemów mogących mieć związek z hamulcami bębnowymi, diagnostyka w pierwszej kolejności polega na sprawdzeniu szczelności cylinderka. Przeciekające lub zapiekające się rozpieracze muszą zostać natychmiast wymienione. Kontrolę układu hamulcowego należy przeprowadzać co około 20 do 30 tysięcy kilometrów.

Odgłos szurania przy zwolnionym pedale może świadczyć o awarii cylinderków hamulcowych. Powodem usterek może być nagromadzenie się zanieczyszczeń (ciała stałe, które dostały się do wnętrza, korozja) lub zmiany temperatur pracy tego elementu. Zapieczony cylinderek kwalifikuje się tylko do wymiany. Pamiętać przy tym należy, że podobnie, jak w przypadku innych części składowych układu hamulcowego, również cylinderki trzeba wymieniać parami.