Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » cylinderek hamulcowy » 4917 lpr

Cylinderek hamulcowy 4917 LPR

4917 Cylinderek hamulcowy LPR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

4917, C10272

numer części:

4917

producent:

LPR

System hamulcowy ATE
Rozstaw śrub mocujących [mm] 24
Materiał Żeliwo
Wymiar gwintu 10 x 1
otwór Ø [mm] 15,87
nr EAN 8032532016770

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cylinderek hamulcowy 4917 LPR

Cylinderek hamulcowy tył L/P pasuje do: OPEL ASCONA B, MANTA B 1.2/1.3/1.6 09.75-07.83
numery OEM:
OPEL      550055
VAUXHALL      03455822
VAUXHALL      3455822
VAUXHALL      3469048
zamienniki:
0 986 475 452
brak
BOSCH
FHW4204
brak
FERODO
04-0099
brak
METELLI CIFAM
5002118
brak
GIRLING
803610
brak
NK

Zastosowanie Cylinderek hamulcowy 4917 LPR w samochodach:

Opinie Klientów o Cylinderek hamulcowy 4917 LPR:

Andrzej, Piastów
2022-08-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Cylinderek hamulcowy


Cylinderek jest kluczowym komponentem w hamulcu bębnowym, który spotykany jest już raczej tylko w najmniejszych autach. Hydrauliczne rozpieracze szczęk wykonywane są najczęściej z żeliwa lub aluminium.
Dociśnięcie pedału hamulca przez kierowcę, powoduje wzrost ciśnienia płynu hamulcowego. Wskutek tego następuje wysunięcie skrajnych części cylinderka, co w efekcie prowadzi do rozparcia szczęk i dociśnięcia ich do wewnętrznych powierzchni bębna hamulcowego.

W przypadku problemów mogących mieć związek z hamulcami bębnowymi, diagnostyka w pierwszej kolejności polega na sprawdzeniu szczelności cylinderka. Przeciekające lub zapiekające się rozpieracze muszą zostać natychmiast wymienione. Kontrolę układu hamulcowego należy przeprowadzać co około 20 do 30 tysięcy kilometrów.

Odgłos szurania przy zwolnionym pedale może świadczyć o awarii cylinderków hamulcowych. Powodem usterek może być nagromadzenie się zanieczyszczeń (ciała stałe, które dostały się do wnętrza, korozja) lub zmiany temperatur pracy tego elementu. Zapieczony cylinderek kwalifikuje się tylko do wymiany. Pamiętać przy tym należy, że podobnie, jak w przypadku innych części składowych układu hamulcowego, również cylinderki trzeba wymieniać parami.