Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » cylinderek hamulcowy » 5213 lpr

Cylinderek hamulcowy 5213 LPR

5213 Cylinderek hamulcowy LPR
lpr 5213
Cylinderek hamulcowy 5213
5213

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

5213, C31202

numer części:

5213

producent:

LPR

otwór Ø [mm] 23,81
Materiał Aluminium
Wymiar gwintu 10 x 1
Rozstaw śrub mocujących [mm] 31,5
nr EAN 8032928105316

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cylinderek hamulcowy 5213 LPR

Cylinderek hamulcowy tył L/P pasuje do: SSANGYONG ACTYON I, ACTYON SPORTS I, ACTYON SPORTS II, KORANDO, KYRON, MUSSO, REXTON / REXTON II, RODIUS I 2.0-3.2 10.95-
numery OEM:
SSANGYONG      4831105002
SSANGYONG      4831105010

Zastosowanie Cylinderek hamulcowy 5213 LPR w samochodach:

Opinie Klientów o Cylinderek hamulcowy 5213 LPR:

Andrzej, Piastów
2022-08-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Cylinderek hamulcowy


Cylinderek jest kluczowym komponentem w hamulcu bębnowym, który spotykany jest już raczej tylko w najmniejszych autach. Hydrauliczne rozpieracze szczęk wykonywane są najczęściej z żeliwa lub aluminium.
Dociśnięcie pedału hamulca przez kierowcę, powoduje wzrost ciśnienia płynu hamulcowego. Wskutek tego następuje wysunięcie skrajnych części cylinderka, co w efekcie prowadzi do rozparcia szczęk i dociśnięcia ich do wewnętrznych powierzchni bębna hamulcowego.

W przypadku problemów mogących mieć związek z hamulcami bębnowymi, diagnostyka w pierwszej kolejności polega na sprawdzeniu szczelności cylinderka. Przeciekające lub zapiekające się rozpieracze muszą zostać natychmiast wymienione. Kontrolę układu hamulcowego należy przeprowadzać co około 20 do 30 tysięcy kilometrów.

Odgłos szurania przy zwolnionym pedale może świadczyć o awarii cylinderków hamulcowych. Powodem usterek może być nagromadzenie się zanieczyszczeń (ciała stałe, które dostały się do wnętrza, korozja) lub zmiany temperatur pracy tego elementu. Zapieczony cylinderek kwalifikuje się tylko do wymiany. Pamiętać przy tym należy, że podobnie, jak w przypadku innych części składowych układu hamulcowego, również cylinderki trzeba wymieniać parami.