Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » pompa hamulcowa Mercedes-benz KLASA G (W460) 240 GD (460,3) (1979.03-1987.08) 72km » 6022 lpr
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Klasa G (w460) 240 Gd (460,3) (1979.03-1987.08) 72km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Pompa hamulcowa 6022 LPR

6022 Pompa hamulcowa LPR

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

P30558

numer części:

6022

producent:

LPR

Status produktu: Normalny
otwór Ø [mm]20,64
System hamulcowyFTE
Wymiar gwintu12 X 1 (2)
MateriałŻeliwo
nr EAN8032928128698
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hamulcowa 6022 LPR

Pompa hamulcowa (20,64mm) pasuje do: SEAT CORDOBA, IBIZA III, SKODA FABIA I, FABIA I PRAKTIK, FABIA II, ROOMSTER, ROOMSTER PRAKTIK, VW FOX, POLO IV 1.0-2.0 08.99-05.15
numery OEM:
VOLKSWAGEN      6Q0611019E
VOLKSWAGEN      6Q0611019Q

Zastosowanie Pompa hamulcowa 6022 LPR w samochodach:

Opinie Klientów o Pompa hamulcowa 6022 LPR:

Marcin, Elbląg
2025-09-11
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Pompa hamulcowa


Zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia płynu hamulcowego, który następnie trafia do kół. Z racji na sterowanie układem hamowania, pompa ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo czynne pojazdu i jego użytkowników.

W skład każdej pompy hamulcowej wchodzą: korpus, pierścienie uszczelniające, tłok, cylinder, sprężyna dociskowa, wlot i wylot płynu. Na obudowie pompy umieszcza się zwykle zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. W korku zbiornika znajduje się czujnik, który wskazuje zbyt niski poziom płynu. Kierowca jest o tym powiadamiany poprzez zaświecenie się odpowiedniej kontrolki.

Pompa hamulcowa to część, która wymaga nieustannej kontroli. Najprostszą metodą na sprawdzenie poprawności działania układu jest upewnienie się, czy ilość płynu w zbiorniczku płyny hamulcowego jest prawidłowa. Jeśli wyraźnie go ubyło od ostatniego sprawdzania, należy skontrolować przewody. Niski poziom płynu świadczy też o zużyciu się klocków. Podczas hamowania, klocki hamulcowe zaciskające się na tarczach, wysuwają się bardziej. To z kolej zwiększa zapotrzebowanie na płyn hamulcowy w układzie. W efekcie nadmiar ze zbiorniczka trafia do przewodów. W takiej sytuacji poziom płynu powinien zostać uzupełniony.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.