| Średnica [mm] | 230 |
| Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm] | 53,5 |
| Typ układu hamulcowego | Bęben hamulcowy z łożyskiem |
| Maksymalna wielkość poślizgu bębna [mm] | 231 |
| Ilość otworów 1 | 4 |
| do średnicy wałka [mm] | 50,2 |
| dla średnicy wałka od [mm] | 45,2 |
| Całkowita wysokość bębna hamulcowego [mm] | 90 |
| nr EAN | 8032532109151 |
Dodatkowe informacje o produkcie Bęben hamulcowy 7D0239C LPR
| AUDI | 431501615 | |
| AUDI | 443501615 | |
| AUDI | 443501615A |
Zastosowanie Bęben hamulcowy 7D0239C LPR w samochodach:
Hamulec bębnowy Jest elementem układu hamulcowego, który jest coraz rzadziej stosowany we współczesnych pojazdach. Zazwyczaj spotyka się je w starszych samochodach lub w autach wykorzystywanych do jazdy miejsckiej.
Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. W jego wnętrzu znajdziemy szczęki hamulcowe, cylkinderki hamulcowe, rozpieracze szczęk hamulcowych oraz drobne podzespoły jak sprężynki. Całość osadzona się na osi tarczy nośnej. Szczeki hamulcowe rozpierane są przez cylinderki hamulcowe i tak odbywa się hamowanie hamuylca bębnowego.
Problemem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz trudność w odprowadzaniu ciepła, wydzielającego się podczas hamowania samochodu. Czynniki te spowodowały, że większość producentów samochodów nie stosuje hamulców bębnowych na przedniej osi pojazdu..
Bębny hamulcowe stosuje się w większości na tylnej osi auta. Wymiana jest dosyć trudna z uwagi na tendencję do tworzenia się rantu na powierzchni wewnętrznej i prolemami ze zdjęciem bębna z osi pojazdu i powinna być przeprowadzana przez serwis samochodowy. Podczas wymiany bębnów hamulcowe zalecana jest wymiana szczęk hamulcowych, a w niektórych samochodach również łożyska kół.