Całkowita wysokość bębna hamulcowego [mm] | 90 | |
Średnica otworu centrującego [mm] | 62 | |
Śr. zewn. bębna ham. [mm] | 246 | |
Rozmiar gwintu 1 | M14 x 1,5 | |
Średnica bębna hamulcowego | 230,0 | |
Maksymalna wielkość poślizgu bębna [mm] | 231 | |
Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm] | 53,5 | |
Ilość otworów | 4 | |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 108 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z łożyskiem | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez pierścienia nadajnika impulsów ABS | |
nr EAN | 3322937134663 |
Dodatkowe informacje o produkcie Bęben hamulcowy DB4083B TRW
AUDI | 431 501 615 | |
AUDI | 443 501 615 | |
AUDI | 443 501 615 A | |
VOLKSWAGEN | 443 501 615 |
Zastosowanie Bęben hamulcowy DB4083B TRW w samochodach:
Opinie Klientów o Bęben hamulcowy DB4083B TRW:
Hamulec bębnowy Jest elementem układu hamulcowego, który jest coraz rzadziej stosowany we współczesnych pojazdach. Zazwyczaj spotyka się je w starszych samochodach lub w autach wykorzystywanych do jazdy miejsckiej.
Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. W jego wnętrzu znajdziemy szczęki hamulcowe, cylkinderki hamulcowe, rozpieracze szczęk hamulcowych oraz drobne podzespoły jak sprężynki. Całość osadzona się na osi tarczy nośnej. Szczeki hamulcowe rozpierane są przez cylinderki hamulcowe i tak odbywa się hamowanie hamuylca bębnowego.
Problemem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz trudność w odprowadzaniu ciepła, wydzielającego się podczas hamowania samochodu. Czynniki te spowodowały, że większość producentów samochodów nie stosuje hamulców bębnowych na przedniej osi pojazdu..
Bębny hamulcowe stosuje się w większości na tylnej osi auta. Wymiana jest dosyć trudna z uwagi na tendencję do tworzenia się rantu na powierzchni wewnętrznej i prolemami ze zdjęciem bębna z osi pojazdu i powinna być przeprowadzana przez serwis samochodowy. Podczas wymiany bębnów hamulcowe zalecana jest wymiana szczęk hamulcowych, a w niektórych samochodach również łożyska kół.