Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » DS37046 lpr

Wał napędowy DS37046 LPR

DS37046 Wał napędowy LPR
291.01 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Czwartek:1 szt.

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

DS37046

numer części:

DS37046

producent:

LPR

Wymiar gwintu 20X1
Długość [mm] 565
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 22
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 22
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 28
Ilość zębów, pierścień ABS 29
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 85
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 82,5
nr EAN 8032928059473

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS37046 LPR

numery OEM:
OPEL      26029828
OPEL      26076879
OPEL      374222
OPEL      374373
VAUXHALL      26029828
VAUXHALL      26076879
VAUXHALL      374222
VAUXHALL      374373

Zastosowanie Wał napędowy DS37046 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.