Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Skoda FABIA II (542) 1.2 TSI (2010.03-2014.12) 105km » DS37087 lpr
wybrany samochód: 
Skoda Fabia Ii (542) 1.2 Tsi (2010.03-2014.12) 105km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy DS37087 LPR

DS37087 Wał napędowy LPR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

DS37087

numer części:

DS37087

producent:

LPR

Status produktu: Normalny
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.34
Uzębienie zewnętrzne od strony koła33
Ilość zębów, pierścień ABS29
Długość [mm]595
Wymiar gwintu20X1
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału25
Średnica zewnętrzna 1 [mm]90
Średnica zewnętrzna 2 [mm]90
nr EAN8032928059886

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS37087 LPR

numery OEM:
OPEL      374323

Zastosowanie Wał napędowy DS37087 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.