Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-0975 maxgear

Wał napędowy 49-0975 MAXGEAR

49-0975 Wał napędowy MAXGEAR
282.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0349MG

numer części:

49-0975

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Długość [mm] 962
Wymiar gwintu M20 x 1
Ilość zębów, pierścień ABS 29
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 33
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 34
Średnica 2 [mm] 94
Średnica 1 [mm] 90
nr EAN 5901619525555

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-0975 MAXGEAR

PËúOî OPEL VECTRA 95- PR

Wał napędowy 49-0975 ma zastosowanie do modeli samochodów

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

Numery OE Wał napędowy 49-0975 producenta MAXGEAR

OPEL

374103, 374249, 90496976, 90512983, 9195408

numery OEM:
OPEL      374103
OPEL      374249
OPEL      90496976
OPEL      90512983
OPEL      9195408

Zastosowanie Wał napędowy 49-0975 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.