Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » DS39064 lpr

Wał napędowy DS39064 LPR

DS39064 Wał napędowy LPR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

DS39064

numer części:

DS39064

producent:

LPR

Długość [mm] 705
Wymiar gwintu 20x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 21
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 23
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 86,5
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 81,5
nr EAN 8032928063364

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS39064 LPR

numery OEM:
RENAULT      7700101841
RENAULT      7700102145
RENAULT      7700102146
RENAULT      7700102147
RENAULT      7700272533
RENAULT      7700749061
RENAULT      7700749062
RENAULT      7700749960
RENAULT      7700857900
RENAULT      7700860147
RENAULT      7700860493
RENAULT      7700862829
RENAULT      7700869976
RENAULT      7700872296
RENAULT      7700872298
RENAULT      7701349916
RENAULT      7701351695
RENAULT      7701351697
RENAULT      7701352224
RENAULT      7701352464
RENAULT      7702151062

Zastosowanie Wał napędowy DS39064 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.