Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0034 metelli cifam

Wał napędowy 17-0034 METELLI CIFAM

17-0034 Wał napędowy METELLI CIFAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0034

producent:

METELLI CIFAM

Długość [mm] 703
Wymiar gwintu M20 x 1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 21
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 23
Średnica 1 [mm] 86,5
Średnica 2 [mm] 81,5
nr EAN 8032747530337

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0034 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0034 RENAULT CLIO 1.7 1.8 1.9D 91> PRAWA
numery OEM:
RENAULT      77 00 101 841
RENAULT      77 00 102 145
RENAULT      77 00 102 146
RENAULT      77 00 102 147
RENAULT      77 00 272 533
RENAULT      77 00 749 061
RENAULT      77 00 749 062
RENAULT      77 00 749 960
RENAULT      77 00 857 900
RENAULT      77 00 860 147
RENAULT      77 00 860 493
RENAULT      77 00 862 829
RENAULT      77 00 869 976
RENAULT      77 00 872 296
RENAULT      77 00 872 298
RENAULT      77 01 349 914
RENAULT      77 01 351 695
RENAULT      77 01 351 697
RENAULT      77 01 351 804
RENAULT      77 01 352 464
RENAULT      77 02 151062
RENAULT      77 11 106 222
RENAULT      77 11 106 223

Zastosowanie Wał napędowy 17-0034 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0034 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.