Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21 Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału: 23 średnica 1 [mm]: 86 średnica 2 [mm]: 100 Długość [mm]: 710 Status produktu: Normal
opis e-autoparts.pl:
Uwaga! Części Ruville dostępne są w sprzedaży już tylko w pudełkach z logo FAG. Więcej informacji tutaj: Schaeffler przejmuje Ruville
Informacje
N-ry oe
Zamienniki
Zastosowanie w autach
Zapytaj o produkt
Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 795506 RUVILLE/FAG
Zastosowanie Wał napędowy 795506 RUVILLE/FAG w samochodach:
Półoś napędowa
Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.
Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).
Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.
Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.