Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » DMB1163 lucas electrical

Cewka zapłonowa DMB1163 LUCAS ELECTRICAL

DMB1163 Cewka zapłonowa LUCAS ELECTRICAL
 

    Ocena:
numer części:

DMB1163

producent:

LUCAS ELECTRICAL

Ograniczenia producenta:ELDOR
Ilość biegunów:4

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa DMB1163 LUCAS ELECTRICAL

numery OEM:
VAG      04C905110B
VAG      04C905110D
VAG      04C905110F
VAG      04C905110H
VAG      04C905110J
VAG      04C905110K
VAG      04E905110
VAG      04E905110A
VAG      04E905110B
VAG      04E905110C
VAG      04E905110D
VAG      04E905110E
VAG      04E905110F
VAG      04E905110H
VAG      04E905110K
VAG      04E905110L
VAG      04E905110M

Zastosowanie Cewka zapłonowa DMB1163 LUCAS ELECTRICAL w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.