Wykonanie sieci pokładowej:dla pojazdów z 12V instalacją elektryczną Napięcie [V]:14 Prąd ładowania alternatora [A]:70 Ilość żeber:1 śr. koła pasowego [mm]:58 Zacisk:M6 B+ ID wykonania wtyczki:L- (Plug 4) Długość 2 [mm]:47 Długość 1 [mm]:61 otwór - śr. 1 [mm]:10 otwór o śr. 2 [mm]:14 Długość 3 [mm]:53 Grubość 1 [mm]:36
Status produktu: Normal
Informacje
N-ry oe
Zamienniki
Zastosowanie w autach
Opinie
Zapytaj o produkt
Dodatkowe informacje o produkcie Alternator LRA02601 LUCAS ELECTRICAL
Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.
Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.
Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów