Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 064833034010 magneti marelli

Jednostka sterująca, układ zapłonowy 064833034010 MAGNETI MARELLI

 

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numery handlowe:

64833034, 940038536

numer części:

064833034010

producent:

MAGNETI MARELLI

Napięcie [V] 12
Ilość połączeń 9
nr EAN 8001063873336

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Jednostka sterująca, układ zapłonowy 064833034010 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
AUDI      4D0 905 351
AUDI      4D0 997 351
AUDI      8D0 905 351
FORD      98VW12A223AA
VOLKSWAGEN      4D0 905 351
VOLKSWAGEN      4D0 997 351
VOLKSWAGEN      8D0 905 351

Zastosowanie Jednostka sterująca, układ zapłonowy 064833034010 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Jednostka sterująca, układ zapłonowy 064833034010 MAGNETI MARELLI:

2020-02-24
 5/5
Ceny lepsze niż u konkurencji
2024-04-17
 5/5
wyglada na oryginał
2023-04-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.