Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 069422305010 magneti marelli

Wentylator, chłodzenie silnika 069422305010 MAGNETI MARELLI

069422305010 Wentylator, chłodzenie silnika MAGNETI MARELLI

Brak możliwości wysyłki

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

MTC305AX

numer części:

069422305010

producent:

MAGNETI MARELLI

Ogrzewanie/chłodzenie Pojedynczy wentylator
Napięcie [V] 12
Średnica [mm] 360
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów bez klimatyzacji
nr EAN 8001063379715

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 069422305010 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
FORD      1010314
FORD      1017985
FORD      1020917
FORD      1118160
FORD      96FB8C607BH
FORD      96FB8C607BJ
zamienniki:
32-2116
brak
KAGER
32-2113
brak
KAGER
696159
brak
VALEO

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 069422305010 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.