Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Jaguar F-TYPE coupe (X152) 3.0 SCV6 S AWD (2014.12-???) 380km » 810-0028 tyc europe b.v.
wybrany samochód: 
Jaguar F-type Coupe (x152) 3.0 Scv6 S Awd (2014.12-???) 380km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 810-0028 TYC EUROPE B.V.

810-0028 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

810-0028

producent:

TYC EUROPE B.V.

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
Średnica [mm]360
Moc znamionowa [W]90
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora8
Ilość czopów2
Kształt obudowy wtyczkiokrągły
Rodzaj rejestracjiSprawdzony zgodnie z CE
nr EAN8717475022995

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 810-0028 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy (z obudową) FORD FIESTA IV, FIESTA/MINIVAN, PUMA 1.25-1.8D 08.95-06.02
numery OEM:
FORD      1010314
FORD      1017985
FORD      1020917
FORD      1118160
FORD      96FB 8C607 BH
FORD      96FB-8C607-BF
FORD      96FB-8C607-BG
FORD      96FB-8C607-BH
FORD      96FB-8C607-BJ
FORD      96FB-8C607BJ
FORD      96FB8C607BF
FORD      96FB8C607BG
FORD      96FB8C607BH
FORD      96FB8C607BJ
zamienniki:
696159
brak
VALEO
V25-01-1555
brak
VEMO
1830748
brak
VAN WEZEL
25632602
brak
KLOKKERHOLM

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 810-0028 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.