Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 069422343010 magneti marelli

Wentylator, chłodzenie silnika 069422343010 MAGNETI MARELLI

069422343010 Wentylator, chłodzenie silnika MAGNETI MARELLI

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

MTC343AX

numer części:

069422343010

producent:

MAGNETI MARELLI

Ogrzewanie/chłodzenie Pojedynczy wentylator
Napięcie [V] 12
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów bez klimatyzacji
nr EAN 8001063379920

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 069422343010 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
OPEL      1314453
OPEL      1314460
OPEL      1314542
OPEL      1314543
OPEL      1341299
OPEL      1341344
OPEL      24431825
OPEL      90570739
VAUXHALL      24431825
VAUXHALL      24456281
VAUXHALL      24456282
VAUXHALL      90570739
VAUXHALL      90572581
VAUXHALL      90572582

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 069422343010 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.