Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » V40-01-1041 vemo

Wentylator, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V40-01-1041 VEMO

V40-01-1041 Wentylator, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality VEMO
vemo V40-01-1041
Wentylator, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V40-01-1041
V40-01-1041
vemo V40-01-1041 Wentylator, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality
Wentylator, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V40-01-1041 vemo
Wentylator, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V40-01-1041 vemo

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V40-01-1041

producent:

VEMO

Ogrzewanie/chłodzenie Pojedynczy wentylator
Napięcie [V] 12
Strona zabudowy za chłodnicą
Ciężar [kg] 2,3
nr EAN 4046001417108

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V40-01-1041 VEMO

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: OPEL ASTRA G, ASTRA G CLASSIC, ASTRA G/KOMBI, ASTRA H, ASTRA H CLASSIC, ASTRA H GTC, ASTRA H/KOMBI, ZAFIRA A, ZAFIRA B, ZAFIRA B/MINIVAN 1.2-2.2D 02.98-
numery OEM:
GMC      1314538
GMC      1314539
GMC      90570735
GMC      90570736
OPEL      13 14 452
OPEL      13 14 453
OPEL      13 14 538
OPEL      13 41 299
OPEL      13 41 344
OPEL      13 41 539
OPEL      24431825
OPEL      90 570 735
OPEL      90 570 736
OPEL      90570739
OPEL      91 29 522
VAUXHALL      13 14 403
VAUXHALL      13 14 452
VAUXHALL      13 14 453
VAUXHALL      13 14 538
VAUXHALL      13 14 539
VAUXHALL      90 570 735
VAUXHALL      90 570 736
VAUXHALL      91 29 522

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V40-01-1041 VEMO w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.