Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 153071760511 magneti marelli

Filtr oleju 153071760511 MAGNETI MARELLI

153071760511 Filtr oleju MAGNETI MARELLI
22.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

154703881120, 71760511

numer części:

153071760511

producent:

MAGNETI MARELLI

Wysokość [mm] 104
Rodzaj filtra Wkład filtra
Średnica wewnętrzna [mm] 25
średnica zewnętrzna [mm] 66
nr EAN 8001063639505

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 153071760511 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
HYUNDAI      263202A500
HYUNDAI      263203C250
HYUNDAI      263203C300
HYUNDAI      263203C30A
HYUNDAI      263203C700
HYUNDAI      263203F100
HYUNDAI      263303C250
HYUNDAI      S263202A500
KIA      263202A500
KIA      263203F100
KIA      263303C300

Zastosowanie Filtr oleju 153071760511 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 153071760511 MAGNETI MARELLI:

2022-08-28
 5/5
pasuje

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.