Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 340411000790 magneti marelli

Pasek klinowy wielorowkowy 340411000790 MAGNETI MARELLI

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

4K0790

numer części:

340411000790

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
nr EAN 4010858553173

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 340411000790 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
BMW      11282245179
DAIHATSU      9004831012
DAIHATSU      9004831013
DAIHATSU      9004831018
FIAT      46557131
FIAT      71739925
HONDA      31110P75004
HONDA      31110P75014
HONDA      38920PM5505
HONDA      38920PM5A01
HONDA      38920PM5A011
HONDA      38920PM5A04
MERCEDES-BENZ      0009933396
MERCEDES-BENZ      1609970092
MERCEDES-BENZ      A0009933396
MERCEDES-BENZ      A1609970092
MITSUBISHI      4451A084
MITSUBISHI      MR460467
OPEL      1854722
SUBARU      9514163B50
SUZUKI      49180-63B50
SUZUKI      4918160A00
SUZUKI      9514163B50
SUZUKI      95141M68K00
TOYOTA      9936400790
TOYOTA      9936420790
CHEVROLET      96444475
SMART      0003177V003
SMART      0003177V003000000
SMART      0009933396
SMART      0018907V001
SMART      0018907V001000000
SMART      1609970092
SMART      A0009933396
SMART      A1609970092

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 340411000790 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.