Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 340411000885 magneti marelli

Pasek klinowy wielorowkowy 340411000885 MAGNETI MARELLI

 

    Ocena:
numery handlowe:

4K0885

numer części:

340411000885

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
nr EAN 4010858545208

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 340411000885 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
BMW      11287786705
BMW      64557786705
CHRYSLER      04668380AB
CHRYSLER      04668380AE
CHRYSLER      04668380AF
CHRYSLER      4668380AB
CHRYSLER      4668380AE
CHRYSLER      4668380AF
IVECO      82007330
MAZDA      B36615908
MAZDA      B36615908A
MAZDA      B58718381
MAZDA      B59618381
MAZDA      B6BF18381
MAZDA      BP4W18381
MITSUBISHI      MD117356
MITSUBISHI      MD144816
MITSUBISHI      MD368855
OPEL      1340640
OPEL      90571757
RENAULT      7700717899
RENAULT      7700718261
SUBARU      73013AA000
SUBARU      73323FA000
SUBARU      73323FA030
SUBARU      73323FA031
SUBARU      G3012AA608
VAUXHALL      1340640
VOLVO      3287514
VOLVO      3343106
KIA      0K03815907
KIA      0K21A18381
KIA      OK21A18381

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 340411000885 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.