Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 340411000890 magneti marelli

Pasek klinowy wielorowkowy 340411000890 MAGNETI MARELLI

 

    Ocena:
numery handlowe:

4K0890

numer części:

340411000890

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
nr EAN 4010858553029

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 340411000890 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
AUDI      034903137B
AUDI      053903137A
AUSTIN      GFB80890
BMW      11281437875
BMW      11281739470
BMW      11281743193
BMW      1743193
BMW      64551739470
CHRYSLER      4668180
FIAT      7617421
MAZDA      B36615907
MAZDA      B66015908
MAZDA      B6BF15907
MAZDA      B6BF183819F
MITSUBISHI      MD337406
ROVER      GFB80890
ROVER      GMB40890
SUZUKI      4918164J00
TOYOTA      99364-00890
TOYOTA      99364-20890
TOYOTA      99364-50890
TOYOTA      99364-70890
TOYOTA      9936400890
TOYOTA      9936420890
TOYOTA      9936470890
HYUNDAI      2521223700
HYUNDAI      4PK890
KIA      MB36615907
KIA      MB36615907A

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 340411000890 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.