Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 340511000880 magneti marelli

Pasek klinowy wielorowkowy 340511000880 MAGNETI MARELLI

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

5K0880

numer części:

340511000880

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
nr EAN 4010858550233

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 340511000880 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
BMW      11281402334
CITROËN      5750.Q7
CITROËN      5750.SE
MAZDA      400799
OPEL      1340661
OPEL      1340668
OPEL      1340669
OPEL      1340675
OPEL      1340678
OPEL      55351459
OPEL      6340610
PEUGEOT      4007.99
RENAULT      7700872533
RENAULT      7701064349
SUBARU      809218130
SUBARU      809218140
SUBARU      809218150
SUBARU      809218160
SUBARU      809218170
SUBARU      809218210
SUBARU      809218250
SUBARU      809218270
SUBARU      809218300
SUBARU      809218310
SUBARU      809218380
SUBARU      809218390
SUBARU      809218430
SUBARU      809218750
TOYOTA      9091602186
TOYOTA      9185008804
TOYOTA      9936500880
TOYOTA      9936520880
TOYOTA      9936550880
TOYOTA      9936570880

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 340511000880 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.