Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 340511001054 magneti marelli

Pasek klinowy wielorowkowy 340511001054 MAGNETI MARELLI

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

5K1054

numer części:

340511001054

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
nr EAN 4010858551391

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 340511001054 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
ALFA ROMEO      71749430
CITROËN      5750Q1
CITROËN      5750Q2
CITROËN      5750XE
CITROËN      96261720
FIAT      7646849
FORD      6592377
HONDA      38920PK1003
HONDA      38920PK1004
MAZDA      F80715909A
PEUGEOT      5750Q1
PEUGEOT      5750Q2
PEUGEOT      5750XE
TOYOTA      9009982018
TOYOTA      9091602201
TOYOTA      9936501050
TOYOTA      9936521050
TOYOTA      99365210508P
TOYOTA      9936551050

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 340511001054 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.