Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 340511001100 magneti marelli

Pasek klinowy wielorowkowy 340511001100 MAGNETI MARELLI

 

    Ocena:
numery handlowe:

5K1100

numer części:

340511001100

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
nr EAN 4010858551834

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 340511001100 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
ALFA ROMEO      60513478
ALFA ROMEO      60513579
ALFA ROMEO      71739622
ALFA ROMEO      71749437
ALFA ROMEO      7718418
CITROËN      6453CV
CITROËN      6453FK
CITROËN      6453NX
CITROËN      6453TZ
FIAT      500344281
FIAT      60513478
FIAT      60513579
FIAT      71739622
FIAT      71749437
FIAT      7718418
FIAT      99462544
HONDA      31110PR7A01
HONDA      31110PR7A12
HONDA      38920PT0003
HONDA      38920PT00032
HONDA      38920PT0004
HONDA      38920PTO004
HONDA      38920PTO0041
IVECO      504019980
LANCIA      60513478
LANCIA      60513579
LANCIA      71739622
LANCIA      71749437
LANCIA      7718418
PEUGEOT      5003344281
PEUGEOT      6453CT
PEUGEOT      6453FJ
PEUGEOT      6453NX
PEUGEOT      6453NY
PEUGEOT      6453TZ
RENAULT      7700107493
ROVER      GFB404
ROVER      GFB406
ROVER      GFB407
ROVER      PQS100760EVA
ROVER      PWS100730EVA
TOYOTA      9091602197
TOYOTA      9091602256
TOYOTA      9091602257
TOYOTA      9091602382
TOYOTA      9091602383
TOYOTA      9936401100
TOYOTA      9936501100
TOYOTA      9936521100
TOYOTA      9936531100
TOYOTA      9936551100
TOYOTA      9936571100
TOYOTA      9936581100

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 340511001100 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.