Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy Toyota 4 RUNNER II (_N13_) 3.0 EFI (VZN130_, VZN130G, VZN130R) (1990.01-1995.10) 143km » 340611000698 magneti marelli
wybrany samochód: 
Toyota 4 Runner Ii (_n13_) 3.0 Efi (vzn130_, Vzn130g, Vzn130r) (1990.01-1995.10) 143km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Pasek klinowy wielorowkowy 340611000698 MAGNETI MARELLI

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

6K0698

numer części:

340611000698

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
nr EAN4010858551155

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 340611000698 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
CITROËN      96152080
FIAT      71749436
FIAT      7798722
PEUGEOT      575097
PEUGEOT      5750A5
PEUGEOT      96142840

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 340611000698 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.