Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 340611000800 magneti marelli

Pasek klinowy wielorowkowy 340611000800 MAGNETI MARELLI

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

6K0800

numer części:

340611000800

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
nr EAN 4010858555948

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 340611000800 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
CITROËN      5750E7
CITROËN      5750FS
CITROËN      5750FT
CITROËN      5750J0
CITROËN      5750VL
CITROËN      5750YP
CITROËN      5750ZF
CITROËN      9640115880
CITROËN      9640115980
FIAT      55202379
FIAT      55202584
FIAT      71744463
FIAT      71746481
FORD      1229548
FORD      1539585
FORD      4M5Q6C301CA
FORD      6M5Q6C301FA
MAZDA      Y60215909
PEUGEOT      5750E7
PEUGEOT      5750FS
PEUGEOT      5750FT
PEUGEOT      5750J0
PEUGEOT      5750VL
TOYOTA      90916WX001
VOLVO      30637504
VOLVO      31251775
MINI      11287795036
MINI      9682237080

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 340611000800 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.