Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 340611001153 magneti marelli

Pasek klinowy wielorowkowy 340611001153 MAGNETI MARELLI

 

    Ocena:
numery handlowe:

6K1153

numer części:

340611001153

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
nr EAN 4010858555436

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 340611001153 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
CITROËN      5750C9
CITROËN      5750E9
CITROËN      5750FP
CITROËN      5750GX
CITROËN      5750J6
CITROËN      5750L3
CITROËN      5750L4
CITROËN      5750PC
CITROËN      5750WJ
FIAT      9623436980
FIAT      9623684780
FORD      1097331
FORD      1135719
FORD      95VW6C301AB
FORD      95VW6C301AC
FORD      95VW6C301BA
FORD      95VW6C301CB
MERCEDES-BENZ      0019938896
MERCEDES-BENZ      A0019938896
MITSUBISHI      MB879764
NISSAN      11720JD00B
NISSAN      11720JD00C
NISSAN      8200023912
OPEL      4506189
OPEL      9198522
PEUGEOT      5750C9
PEUGEOT      5750E9
PEUGEOT      5750FP
PEUGEOT      5750GX
PEUGEOT      5750J6
PEUGEOT      5750L3
PEUGEOT      5750L4
PEUGEOT      5750PC
RENAULT      7700864813
RENAULT      8200023912
SEAT      037260849
VAUXHALL      4506189
VAUXHALL      9198522
VOLKSWAGEN      028260849J
VOLKSWAGEN      028260849N
VOLKSWAGEN      036145933AC
VOLKSWAGEN      037260849A
VOLKSWAGEN      037260849C

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 340611001153 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.