Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 340611001200 magneti marelli

Pasek klinowy wielorowkowy 340611001200 MAGNETI MARELLI

 

    Ocena:
numery handlowe:

6K1200

numer części:

340611001200

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
nr EAN 4010858555375

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 340611001200 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
CITROËN      5750M0
CITROËN      5750Y2
FORD      6G9N8620BB
MERCEDES-BENZ      0109972292
MERCEDES-BENZ      0129974592
MERCEDES-BENZ      A0109972292
MERCEDES-BENZ      A0129974592
NISSAN      1172000QA2
PEUGEOT      4007E7
PEUGEOT      5750FH
PEUGEOT      5750M0
PEUGEOT      5750W5
PEUGEOT      5750Y2
RENAULT      8200243021
RENAULT      8200360524
RENAULT      8200821813
VOLVO      31251046
VOLVO      6G9N8620BB
VOLVO      860388
DACIA      8200243021
LAND ROVER      LR003570

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 340611001200 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.