Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 340611001217 magneti marelli

Pasek klinowy wielorowkowy 340611001217 MAGNETI MARELLI

 

    Ocena:
numery handlowe:

6K1217

numer części:

340611001217

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
nr EAN 4010858545376

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 340611001217 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
CITROËN      5750LE
CITROËN      5750PG
CITROËN      5750RC
CITROËN      5750RE
CITROËN      5750XN
FIAT      9655945780
FORD      1231960
FORD      1253937
FORD      1438244
FORD      1712212
FORD      4M5Q6C301EA
FORD      4M5Q6C301EB
FORD      4M5Q6C301EC
FORD      4M5Q6C301MA
LANCIA      9655945780
NISSAN      117204171R
NISSAN      11720CK90A
OPEL      1340021
PEUGEOT      5750LE
PEUGEOT      5750PG
PEUGEOT      5750RC
PEUGEOT      5750RE
PEUGEOT      9655945780
RENAULT      7701065088
TOYOTA      99366C1220
TOYOTA      9936C1220
VOLVO      30777660
VOLVO      8670068

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 340611001217 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.