Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 340611001605 magneti marelli

Pasek klinowy wielorowkowy 340611001605 MAGNETI MARELLI

 

    Ocena:
numery handlowe:

6K1605

numer części:

340611001605

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
nr EAN 4010858556877

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 340611001605 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
BMW      11287509385
BMW      11287526928
BMW      11287529742
BMW      11287544787
CITROËN      5750Q5
CITROËN      5750R2
CITROËN      5750S9
FIAT      9620550980
LANCIA      9620550980
OPEL      6340658
PEUGEOT      5750M1
PEUGEOT      5750Q5
PEUGEOT      5750R2
PEUGEOT      5750R7
PEUGEOT      5750S9
PEUGEOT      96205509
PEUGEOT      96236952
PEUGEOT      96251516
RENAULT      7439146900
RENAULT      8200078576
RENAULT      8200833543
RENAULT      96251516
VOLVO      9146900

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 340611001605 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.