Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 340611001660 magneti marelli

Pasek klinowy wielorowkowy 340611001660 MAGNETI MARELLI

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

6K1660

numer części:

340611001660

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Artykuł wychodzący
nr EAN 4010858556693

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 340611001660 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
AUDI      037145933B
AUDI      038903137E
AUDI      038903137J
BMW      11281247284
BMW      11281247986
BMW      1247986
CITROËN      5750A1
CITROËN      5750J7
CITROËN      5750TG
CITROËN      96152078
CITROËN      96152079
FIAT      9615207880
FIAT      96152079
LANCIA      9615207880
PEUGEOT      5750A1
PEUGEOT      5750J7
RENAULT      7700857070
SEAT      038903137E
SEAT      038903137J
SKODA      038903137E
SKODA      038903137J
VOLKSWAGEN      037145933B
VOLKSWAGEN      038903137E
VOLKSWAGEN      038903137J

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 340611001660 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.