Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 340611001705 magneti marelli

Pasek klinowy wielorowkowy 340611001705 MAGNETI MARELLI

 

    Ocena:
numery handlowe:

6K1705

numer części:

340611001705

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
nr EAN 4010858556754

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 340611001705 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
AUDI      046903137B
BMW      11281437869
CITROËN      5750EK
CITROËN      5750F0
CITROËN      5750KT
CITROËN      5750LH
CITROËN      5750VQ
CITROËN      5750Y5
CITROËN      5750YA
CITROËN      96155949
CITROËN      9642383880
FIAT      9641705880
FORD      1089877
FORD      1141315
FORD      2S616C301DA
FORD      XS6E6C301BB
LANCIA      9641705880
OPEL      1340037
OPEL      55214074
PEUGEOT      575096
PEUGEOT      5750EK
PEUGEOT      5750EV
PEUGEOT      5750F0
PEUGEOT      5750FY
PEUGEOT      5750LH
PEUGEOT      5750Y5
PEUGEOT      96155951
HYUNDAI      25212-37160
HYUNDAI      25212-37161

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 340611001705 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.